SbZ
AKTUELL
Über
uns
Land
und Leute
Service
und Dialog
Organisationen
und Einrichtungen
Helft
uns helfen

Kontakt
Siebenbürgen, Rumänien, Siebenbuerger.de-Startseite

© Verband der Siebenbürger Sachsen in Deutschland e.V.
» Diskussionsforen-Nutzungsbedingungen

Homepage Siebenbürgen
Suchen


Diskussionsforen


Newsletter


Chat


Gästebuch


E-Postkarten


Siebenbürger Kleinanzeigen-
markt




Impressum
Datenschutz


Dieses Forum wurde geschlossen. Sie finden unser neues Forum unter www.siebenbuerger.de/forum/
Eine neue Benutzeranmeldung ist erforderlich. Registrieren Sie sich jetzt >>


Diskussionsforen
Allgemeines Forum
Maria Tanase (Seite 2)

Neues Thema erstellen  
Registrieren | Ihr Profil | Voreinstellungen | Hilfe | Suchen


Dieses Thema ist 4 Seiten lang:   1  2  3  4
nächster neuer Beitrag | Nächster alter Beitrag
Autor Thema:   Maria Tanase
getkiss
Mitglied

Beiträge: 1042
Von:D 81245 München
Registriert: Okt 2001

erstellt am 04.06.2004 um 15:29 Uhr          Beitrag editieren/löschen   Antwort mit Zitat
Zitat:
Original erstellt von Elisa:
.... mir gefällt diese weltuntergangs-stimumngs-musik (generell, und auch jene vom RO der 30er jahre, da war die stimmung ja wirklich apokalyptisch (wenn man schaut, wie es damals zuging...)

mahler ist eignetlich aus mähren (=CZ). dafür beanspruchen wir den Liszt für uns (den ich besonders liebe - bohemische rhapsodie - so richtig schöööön zum sterben...)

...gruss Elisa


Hallo Elisa,
so richtig feuen kann sich nur ein Melancholiker...
Aber schön zum sterben?
getkiss

IP: gespeichert

Ludwig van
Mitglied

Beiträge: 128
Von:Österreich, 2362 Biedermannsdorf
Registriert: Jun 2004

erstellt am 05.06.2004 um 20:37 Uhr          Beitrag editieren/löschen   Antwort mit Zitat
Bedauere zutiefst die Orgie an Fragezeichen bei den zwei Texten von Maria Tanase. Ob es wohl an dem Browser Opera 7.03 liegen mag ? Ich habe die rumänische Tastatur auf Windows98 installiert, funktioniert ansonsten tadellos mit allen Editoren. Starte einen Miniversuch (ă,î,â,ş,ţ mit Internet Explorer– wäre im Falle eines neuerlichen Mißerfolges
dem Administrator bzw. Memphis für dienliche Hinweise sehr verbunden.

IP: gespeichert

Ludwig van
Mitglied

Beiträge: 128
Von:Österreich, 2362 Biedermannsdorf
Registriert: Jun 2004

erstellt am 05.06.2004 um 20:57 Uhr          Beitrag editieren/löschen   Antwort mit Zitat
Na, also, es geht!

Mîine toţi recruţii pleacă

Foaie verde, nucă sacă, mamă,
Mîine toţi recruţii pleacă
Cu părinţii să-i petreacă,
Şi-aoleu, drag le era, mamă.
Cînd eram tînăr ca tine,
Aveam dar de prea bătrîn, of,
Si nu prea ducea la drum.
Şi ţipa tata-n gura mare, mamă,
“Fă-mă, Doamne, într-o cărare,
Fără raza stelelor, of,
Deasupra cazărmilor,
Să vorbesc cu colonelul, mamă,
Să nu-mi certe puişorul,
Să-l puie de plantoane, of,
Că e mititel şi-adoarme.”


Hai, maico, la iarmaroc.

Hai, maico, la iarmaroc !
Hai, de-mi cumpără năroc !
Dragu’ maichii, fii cuminte,
Că nărocu’ nu se vinde.
Că de s-ar vinde nărocu’,
Nu l-ar ave’ tăt omu’.
L-ar cumpăra bogătani,
N-ar ajunge la sărmani.
Şi l-ar plimba cu trăsura
Şi l-ar vinde cu măsura.
Hai, maico, la iarmaroc...

IP: gespeichert

schully
Mitglied

Beiträge: 339
Von:
Registriert: Mai 2003

erstellt am 10.06.2004 um 19:41 Uhr    Klicken Sie hier, um sich das Profil von schully anzusehen!   Klicken Sie hier, um schully eine eMail zu senden!     Beitrag editieren/löschen   Antwort mit Zitat
hallo, elisa.
mit etwas verspätung die lieder von der lp:
1.butelcuta mea, 2.frica mi-e ca mor ca maine, 3.mi-am pus busuioc in par, 4. maine toti recrutii pleaca, 5.marioara, 6. colo-n vale-n gradinita, 7,am iubit si-am sa iubesc, 8.uhai, bade, 9.agurida, 10.marie si marioara, 11.hai, iu,iu, 12.se teme ion ca moare, 13.tulnicul.
du kannst aber weiter in rumänien suchen. ich habe nach langen jahren eine cd mit mir unbekannten liedern von gica petrescu gefunden.
servus

IP: gespeichert

Elisa
Mitglied

Beiträge: 127
Von:österreich, 1070 wien
Registriert: Feb 2004

erstellt am 11.06.2004 um 02:19 Uhr          Beitrag editieren/löschen   Antwort mit Zitat
Lieber Ludwig van

vielen Dank für den Text! Sehr nett!

IP: gespeichert

Elisa
Mitglied

Beiträge: 127
Von:österreich, 1070 wien
Registriert: Feb 2004

erstellt am 17.07.2004 um 22:58 Uhr          Beitrag editieren/löschen   Antwort mit Zitat
schönen abend allerseits

ich habe noch mehr lieder von der dame, die mir sehr gefallen - hat vielleicht wer den text?

an dieser stelle 1000 dank an *ludwig van* für die grossartige mithilfe!

zugegeben, die liste ist etwas lang, aber vielleicht hat ja wer das eine oder andere irgenwo herumliegen?

# trei focuri arde pe lume
# lunca lunca
# doina din Maramures
# agurida
# uite dealul, uite via
# as ofta sa-mi iasa focul
# frica, mi-e ca mor ca maine
# cine m-aude cantand
# asta noapte te-am visat
# paraus, apa vioara
# foaie verde maracine
# cantec de leagan
# pana cand nu te iubeam
# pe ulita, mai colea
# rau ma doare inima
# nu vine mandru, nu vine

IP: gespeichert

Marcel
Mitglied

Beiträge: 101
Von:
Registriert: Jul 2001

erstellt am 19.07.2004 um 17:21 Uhr    Klicken Sie hier, um sich das Profil von Marcel anzusehen!   Klicken Sie hier, um Marcel eine eMail zu senden!     Beitrag editieren/löschen   Antwort mit Zitat
Hallo Elisa,

habe folgende Songs von Marie Tanase "rumliegen", leider keinen Text

Agurida.mp3
Am iubit.mp3
Aseara ti-am luat basma.mp3
Aseara vintul batea.mp3
Bunu-i vinu’ ghiurghiuliu.mp3
Butelcuta me.mp3
Cand toca la Radu Voda.mp3
Cantec de leagan.mp3
Cantec din Oas.mp3
Cate mute, cate slute.mp3
Cat îi Maramuresu’.mp3
Cine iubeste si lasa.mp3
Cite muste cite sute.mp3
Ciuleandra.mp3
Colea-n vale-n gradinita.mp3
Doda, doda.mp3
Draga neicai.mp3
Dragi mi-s cintecele mele.mp3
Frica mi-e ca mor ca miine.mp3
Iuhai bade.mp3
Lelita Ioana.mp3
Lume lume.mp3
Lungu-i drumul gorjului.mp3
Ma dusei sa trec la Olt.mp3
Marie si Marioara.mp3
Pe deal pe la Cornatel.mp3
Pe vale, tato, pe vale.mp3
Piriu.mp3
Trei focuri arde pe lume.mp3
Uhai bade.mp3
Un tigan avea o casa.mp3
Valeleu.mp3
-----------------------
Brauchbares findest du unter anderen auch bei: http://www.versuri.ro http://www.geocities.com/SunsetStrip/Mezzanine/6257/betie.htm

Hoffe ein bisschen geholfen zu haben.
Marcel
marcel@marcado.de

IP: gespeichert

Elisa
Mitglied

Beiträge: 127
Von:österreich, 1070 wien
Registriert: Feb 2004

erstellt am 28.07.2004 um 01:18 Uhr          Beitrag editieren/löschen   Antwort mit Zitat
Lieber Marcel - komme drauf zurück, muss nur erst die ganzen CDs rauskramen und nachsehen.

herzlichen dank erstmal

IP: gespeichert

Ludwig van
Mitglied

Beiträge: 128
Von:Österreich, 2362 Biedermannsdorf
Registriert: Jun 2004

erstellt am 28.07.2004 um 23:47 Uhr          Beitrag editieren/löschen   Antwort mit Zitat
Gruß an Elisa und alle Gleichgesinnten!

Es freut mich sehr, weiteres Interesse an Texten zu den Liedern der unvergleichlichen Maria Tănase festzustellen. Ich habe vor Jahren einiges herausgeschrieben, bei weitem nicht alles, und gebe es gerne weiter. Es kommen Wörter vor, die ich nicht richtig heraushören und auch nicht mit Hilfe des guten, alten „Dicţionarul limbii romîne moderne“, 1958, zuordnen konnte. Ich werde mich bemühen, die ansehnliche Liste nach und nach abzuarbeiten, soferne die Titel verfügbar sind. Lassen Sie sich nicht von der alten Rechtschreibung (î=â) irritieren.

Doină din Maramureş

Prin pădure trece mi-oi
Frunză verde şi-un canioi (?)
Şi pe vale şi pe grui (1)
Ş-oi scrie tare departe
Ş-oi scrie la badea carte
Că badea, care mi-i drag mie
Îi plecat la cătănie.

Uite dealu‘, uite via

Uite dealu‘, uite via
Unde iubeam pe Măria.
Uite şi tăvălitura (2)
Unde-mi da Măria gura.
Na guriţă şi te du
Foaie verde, dud tuteri (?)
Sui‘, mîndruţo-n deal la peri
Să te-nteb unde-ai fost ieri.
Că de-ai fost după iubit,
Mare păcat ai făcut.
Şi iarna cu leagănu‘.
De n-ai fost după sulcele, (3)
Vai de păcatele tăle.
De-ar fi fost de-o sărbătoare,
Nu ţi-ar fi păcatu‘ mare.
Dar e zi bună de lucru
Nu ţi-ar mai ajuta sfîntu‘.
Şi iarna cu leagănu‘.

Aş ofta să-mi iasă focu‘

Of şi iar of.
Aş ofta să-mi iasă focu‘,
Să mă lase nenorocu‘.
Aş ofta să-mi iasă para,
Nu mă lasă inimioara.
Iartă-mi, Doamne, păcatu‘
Cum mi-ai lăsat oftatu‘.
C-asară de nu oftam,
Pînă-n tumă (4) nu trăiam.
Şi mai iartă-mi păcatu‘
Cum mi-ai lăsat tutunu‘.
Că de n-ar fi tutunu‘,
Aş umbla ca nebunu‘.
Că mai pun ţigara-n gură
Şi mai fac inimă bună,
Da-o-aş dracu‘ de nebună.


(1) grui = deal
(2) tăvălitură = loc, unde s-a tăvălit un om
(3) sulcele = sulfină
(4) tumă = a tumăni, a nebuni

IP: gespeichert

Ludwig van
Mitglied

Beiträge: 128
Von:Österreich, 2362 Biedermannsdorf
Registriert: Jun 2004

erstellt am 01.08.2004 um 08:47 Uhr          Beitrag editieren/löschen   Antwort mit Zitat
Astă noapte te-am visat

Astă noapte n-a fost noapte
A fost jumătate moarte.
Şi-astă noapte am visat, măi,
Mîndră, că te-am sărutat.
M-am trezit şi-am pipăit
Dar nimica n-am găsit, măi.
Apăi dimineaţa cînd mă scol
Şi văd aşternutul gol,
Mă mir, Doamne, cum nu mor,
Cum nu mor de-atîta dor.

Trei focuri ard pe lume

Foaie verde mărăcine,
Draga neichii, mamă, trei focuri arde pă lume
Şi niciunul n-arde bine
Draga neichii, mamă, cum arde inima-n mine.
Arde, arde, nu se stinge
Draga neichii, mamă, inimioara mi se frînge
Şi n-are gură să strige.
Draga neichii, mamă, şi să ceară ajutor
Că simt, puicuţo, cum mor
Tot de-al dumitale dor.

Pîrîuş, apă vioară

Pîrîuş, apă vioară
Amu curge cu cerneală.
Că cernesc eu portuţu’,
Că m-o lăsat drăguţu’.
Nu m-o lăsat de urîtă,
M-o lăsat de ocărîtă.
Ocărîtă-s de pîndar (?)
Care-o fetit cu maica
Ş-amu feteşte cu mine
Mă mir, zău, nu i-i ruşine.
O purtat un rînd de flori
Şi trei rînduri de piciori (1)
Şi-o purtat und rînd de ştruţi
Şi trei rînduri de drăguţi.
Că ocărîtă-s, maică, eu
De cine-i în sat mai rău?
Ocărîtă-s de pîndar
Care-o fetit cu maica
Ş-amu feteşte cu mine
Mă mir, zău, nu i-i ruşine
Şi-o purtat un rînd de flori
Şi trei rînduri de piciori.

Pe uliţă mai colea

Pe uliţă mai colea
Ia dă-i nu, ia dă-i nu, dă-i na
Fată mare că plîngea
Cătă lună se ruga:
“Răsai, lună, de cu sară
Cînd vezi badeu’ cum de-nsară (2)
Şi de-o-nsăra la frumoasă,
Răsai, lună, luminoasă
Dar de-o-nsăra la urîtă,
Răsai, lună, mohorîtă.”


(1) picior = partea care atîrnă la un cercel
(2) a însera = a rămîne undeva pînă seara

IP: gespeichert

Elisa
Mitglied

Beiträge: 127
Von:österreich, 1070 wien
Registriert: Feb 2004

erstellt am 01.08.2004 um 19:51 Uhr          Beitrag editieren/löschen   Antwort mit Zitat
Lieber Ludwig van

also ich bin begeistert von Ihrer/Deiner Mithilfe!! Es war nämlich wirklich unmöglich, die Texte irgendwo zu bekommen, schade.

Ich werde alles konservieren und nach Möglichkeit verwenden (ich bin selbst Sängerin - nat. nicht so gut wie Maria Tanase...aber trotzdem.

vielen Dank nochmal und schönes Wochenende! Elisa

IP: gespeichert

Ludwig van
Mitglied

Beiträge: 128
Von:Österreich, 2362 Biedermannsdorf
Registriert: Jun 2004

erstellt am 04.08.2004 um 20:07 Uhr          Beitrag editieren/löschen   Antwort mit Zitat
Frică mi-e că mor ca mîine

Foaie verde mărăcine
Frică mi-e că mor ca mîine
Şi m-or duce la mînăstire
Ş-or pune pămînt pe mine,
Pămînt negru, iarbă neagră,
Trece puica, nu mă-ntreabă,
Pămînt negru, iarbă verde,
Trece puica, nu mă vede, măi.
Şi cînd o fi la moartea mea
Să-mi chemaţi ibovnica,
Să-mi ţînă lumînarea,
Să mor cu ochii la ea,
Eu la ea şi ea la mine,
Că prea ne-am avut noi bine, măi.
Şi iar verde mărăcine
M-or duce la mînăstire
Şi nici acolo nu e bine.
Că vin femeile din sat
Cu ciobul de tămîiat
Şi din gură or zîce aşa:
“Aicea ni-e răposatul,
Care ne-a iubit, săracul,
De ne-a pricopsit tot satul, măi.”

Aguridă

Aguridă, aguridă
Puica neichii adorită.
Ah, mînca-ţi-aş guriţa mică,
Ochişorii să ţi-i beau
Dintr-un pahar de cleştar
Că după drumuri nu mai stau.
Ci vino, neicuţă, călare
Că trece Dunărea mare
Şi te taie la picioare.
Şi de-o fi dor după nevastă,
Să-ţi laşi calul să mai pască.
Da, dar de-o fi dorul după mumă,
Îmi bat calul tot o spumă.

Luncă, luncă

Luncă, luncă, mult eşti lungă
Şi n-am calul să te-ajungă.
Of, of, calul care l-am avut
Of, of, m-a pus dracu’, l-am vîndut.
Şi l-am vîndut potcovit
Cu potcoave de argint.
Of, of, nu s-a pomenit nicicînd,
Nici în cer nici pe pămînt.
Păi luncă, luncă, mult eşti lată
Şi n-am calul să se-arată.
Of, of, calul care l-am avut
Of, of, m-a pus dracu’, l-am vîndut
Pentru un pustiu de iubit.
Că iubitu-i lucru mare,
Nu-ţi dă tihnă la mîncare
Nici odihnă la culcare.

IP: gespeichert

Ludwig van
Mitglied

Beiträge: 128
Von:Österreich, 2362 Biedermannsdorf
Registriert: Jun 2004

erstellt am 08.08.2004 um 08:57 Uhr          Beitrag editieren/löschen   Antwort mit Zitat
Cîntec de leagăn

Doina din ce s-o făcut?
Dintr-o gură de mic prunc.
L-o lăsat maica dormind,
L-o aflat doina zicînd.
Culcă-te, puiuţ micuţ
Scoală-te mărişoruţ.
Culcă-te şi te abuă (?)
Pînă mîine-n dalbă ziuă
Şi te culcă şi adormi
Pînă mîine-n dalbe zori,
Abu-abu-abua,
Abua, ţucu-l maica.
Dormi, puicuţule, te-alină,
Maica-i dusă la făină.
Puişor cu ochi de mure,
Maica-i dusă la pădure.
Ţ-a aduce gătejoare (1)
Şi ţ-a face scoverjoare. (2)
Di ti-i curta (?) binişor
Ţ-o aduce-un puişor,
Un puiuţ de rîndunea
Şi cu tin’ s-a abua.
Abu-abu-abua,
Abua, ţucu-l maica.
Mitetele, tu vezi smei
I-a gonit maica pe ei.
Nici de smei nici de moroi (3)
Maica nu-i lasă la noi.
Nu ti teme de moroaie,
Cîrtiţoi şi cîrtiţoaie,
Că le dă maica bătaie.

Pînă cînd nu te iubeam

Pînă cînd nu te iubeam
Dorule, dorule,
Unde mă culcam, dormeam.
Dar acum că te iubesc,
Nu pot să mă odihnesc.
Ies din casă să mă duc,
Nu ştiu încotro s-apuc.
Săraca inima mea
De atît nu se mai ia.

Nu vine mîndru’, nu vine

Nu vine mîndru’, nu vine,
Nu vine, n-are la cine, măi.
Că nu vine mîndru’ nu-i bai, (4)
Nu vine că nu-i musai, (5) măi.
Hai, hai, hai şi iar hai.
Că cine-o lăsat borile (6,?)
Meargă-n rai cu florile.
Că de n-ar mai fi bori pe lume
Multe fete ar fi nebune, măi.


(1) gătej = vreasc
(2) scovergă (scovardă = plăcintă, prăjitură
(3) moroi = strigoi
(4) bai (magh. baj) = necaz
(5) musai (magh. muszáj) = neapărat necesar
(6) bor (magh.) = vin


************************
Liebe Elisa!

Soweit meine Texte auf der Liste. Sollten beim Durchforsten Deiner CD’s weitere erfüllbare Wünsche auftauchen, einfach neue Liste erstellen. Es war mir ein dem Melomanen eigenes Vergnügen, Dir bei der Suche behilflich zu sein und ich stehe auch weiterhin gerne zur Verfügung.
Viel Freude beim Mitsingen!

IP: gespeichert

Elisa
Mitglied

Beiträge: 127
Von:österreich, 1070 wien
Registriert: Feb 2004

erstellt am 11.08.2004 um 21:34 Uhr          Beitrag editieren/löschen   Antwort mit Zitat
Lieber Ludwig van - bist ein Schatz! Vielen herzlcihen Dank für die Texte - natürlich gibt es noch mehr Texte der schönen, traurigen liedwer von Tanase, die mir gefallen.

Bin grad im Streß und werde aber gern in Bälde auf Dein nettes Angebot zurückkommen.

bis bald Elisa

IP: gespeichert

Elisa
Mitglied

Beiträge: 127
Von:österreich, 1070 wien
Registriert: Feb 2004

erstellt am 14.08.2004 um 20:39 Uhr          Beitrag editieren/löschen   Antwort mit Zitat
Lieber Ludiwig van

ich hab ein wunderschönes Lied entdeckt (noch eins, es gibt ja so viele):

"Hai iu iu "

da singt sie was von "Camerilla" ? Carol al doilea?!

und

"Mi-am pus busuioc in par"

bin schon SEHR gespannt.

vielen dank nochmal für alles + schönes Wochenende.

PS - wenns ne CD gibt, schick ichs Dir (kannst mir auch ne email schreiben
(countess@gmx.net) Elisa

IP: gespeichert



Dieses Thema ist 4 Seiten lang:   1  2  3  4

Alle Zeitangaben werden im GMT (DE) - Format dargestellt.

nächster neuer Beitrag | nächster älterer Beitrag

Administration: Thema schliessen | Archivieren/Bewegen | Thema löschen
Neues Thema erstellen!  
Gehe zu:


Weitere siebenbürgische Diskussionsforen finden Sie auf den Seiten der Siebenbürgen Community Rokestuf.de

Kontakt | Siebenbürgen Rumänien Portal

Powered by Infopop www.infopop.com © 2000
Deutsche Version von www.thinkfactory.de
Ultimate Bulletin Board 5.46a




Verband der Siebenbürger Sachsen in Deutschland e.V.
Karlstraße 100 · 80335 München · Telefon: 089/236609-0
Fax: 089/236609-15 · E-Mail: info@siebenbuerger.de



Sitemap
Haftungsausschluss
Seite empfehlen
Für Ihre Homepage
Ihr Link zu uns

nach oben