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Autobahnen in Rumänien

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Autor Thema:   Autobahnen in Rumänien
gogesch
Moderator

Beiträge: 430
Von:Deutschland
Registriert: Nov 2000

erstellt am 19.08.2005 um 13:21 Uhr    Klicken Sie hier, um sich das Profil von gogesch anzusehen!   Klicken Sie hier, um gogesch eine eMail zu senden!     Beitrag editieren/löschen   Antwort mit Zitat
Nachfolgenden Artikel hab ich zufällig gefunden.

Zero km de autostrada in opt luni de guvernare
Nicu Stan, Mihai Nicut

Quelle: www.cotidianul.ro
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Viteza de 0 km/an cu care au avansat cele patru proiecte de autostrada din Romania este invers proportionala cu intinderea nervilor celor prinsi in ambuteiaje in drum spre mare, munte sau Europa. Guvernul Tariceanu nu a reusit nici sa continue proiectele mostenite de la PSD, nici sa demareze altele noi.

In primele sapte luni ale acestui an nu s-a construit nici macar un metru de autostrada. Initial, ar fi trebuit pornite lucrarile la mai multe autostrazi. Contractul cu companiile Vinci, Strabag si Astrom-Roichmann, pentru autostrada prin Valea Prahovei, a fost anulat de catre autoritatile romane pe motiv ca nu asigura transparenta ceruta de normele Uniunii Europene.
Autostrada care trebuia sa lege Bucurestiul de Brasov ar fi trebuit sa treaca prin localitatile Ploiesti-Comarnic-Predeal, si sa masoare 174 de kilometri. La contractul cu compania americana Bechtel, lucrarile au demarat in luna iunie 2004, dar au fost sistate in urma cu doua luni. Motivul? Guvernul avea facturi neplatite in valoare de 100 de milioane de dolari catre constructor. In jur de 30 de milioane de dolari au fost platiti. Intre timp, compania Bechtel a trimis acasa o parte dintre muncitori, lucrind acum la o capacitate de sub 25%.

Negocieri cu Bechtel

Primul-ministru Calin Popescu Tariceanu spune ca fosta guvernare a incheiat un contract pentru construirea autostrazii Brasov-Bors, dezavantajos pentru Romania. Din aceasta cauza, Ministerul Transporturilor poarta in momentul de fata discutii cu americanii de la Bechtel pentru renegocierea contractului, in asa fel incit acesta sa avantajeze si partea romana.

Amanunte despre renegocierea contractului nu vor sa dea nici Ministerul Transporturilor, nici compania Bechtel. Ambele parti implicate in contract spun ca negocierile se poarta de citeva luni si nu se stie cit vor mai dura. Macar de data asta, Tariceanu nu a pus in discutie oportunitatea acestui traseu. Ne amintim ca, initial, s-a spus ca autostrada ar fi inutila din moment ce traseul Bucuresti-Pitesti-Sibiu-Timisoara-Nadlac (celebrul coridor IV), considerat prioritar, i-ar fi concurent. Despre acest din urma traseu nu se mai sufla insa nimic, desi s-a spus ca ar fi co-finantat din banii UE.

La anul, inca o bucata de asfalt

Pe autostrada Soarelui, la tronsoanele Drajna-Fetesti si Fetesti-Cernavoda, se lucreaza. In 2004, s-au dat in folosinta aproximativ 120 de kilometri de autostrada.

Potrivit reprezentantilor Ministerului Transporturilor, luna septembrie a anului viitor va fi perioada in care romanii vor putea circula pe o noua bucata de autostrada. Aceasta va fi tronsonul numarul cinci, intre Fetesti si Cernavoda. •

Sintem ultimii din Europa

In cifre absolute, avem cel mai mic numar de kilometri de autostrada. Sint si tari europene care nu au nici un kilometru de autostrada, ca Letonia, sau Malta. Aceste tari au insa suprafete de 63.589 de kilometri patrati si, respectiv, 316 kmp, deci, cu exceptia Letoniei post-sovietice, o autostrada ar fi o tichie de margaritar. Romania are insa o suprafata de 230.000 kmp, dar are doar 226 de kilometri de autostrada. In conditiile in care prin Bulgaria se insiruie 324 de kilometri de autostrada, la o suprafata de peste doua ori mai mica.

Comparatia cu alte tari europene ne dezavantajeaza clar: Cehia-517 km, Ungaria-448 km, Slovenia-435 km, Slovacia-296 km, Grecia-742 km, iar comparatia cu vechii membri ai UE arata zeci de ani distanta: Belgia-1.727 km, Olanda-2.291 km, Austria-1.645 km, Portugalia-1.659 km, Franta-9.934, Germania-11.786.

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Fritzi
Mitglied

Beiträge: 1180
Von:71638 Ludwigsburg
Registriert: Nov 2000

erstellt am 22.08.2005 um 13:37 Uhr    Klicken Sie hier, um sich das Profil von Fritzi anzusehen!   Klicken Sie hier, um Fritzi eine eMail zu senden!     Beitrag editieren/löschen   Antwort mit Zitat
So eine Autobahn wäre für mich als Schäßburger eine feine Sache! In 12 Stunden in Schäßburg sein! ein Traum, der sich aber scheinbar nur sehr langsam erfüllen wird...

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gogesch
Moderator

Beiträge: 430
Von:Deutschland
Registriert: Nov 2000

erstellt am 23.08.2005 um 09:41 Uhr    Klicken Sie hier, um sich das Profil von gogesch anzusehen!   Klicken Sie hier, um gogesch eine eMail zu senden!     Beitrag editieren/löschen   Antwort mit Zitat
Fritzi...der rumänische Staat verlängert deine Träume.
Ich hab im April gesagt "ohne Autobahn fahr ich nie wieder nach Sibiland", aber so wie es aussieht...hab ich gelogen.

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gelossn
Mitglied

Beiträge: 1
Von:AT-4050 traun
Registriert: Jun 2005

erstellt am 23.08.2005 um 13:28 Uhr          Beitrag editieren/löschen   Antwort mit Zitat
könnte bitte jemand kurz zusammenfassen, was da drin steht?
kann leider kein rumänisch, aber interessieren würd's mich trotzdem!

besten dank!

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schully
Mitglied

Beiträge: 339
Von:
Registriert: Mai 2003

erstellt am 24.08.2005 um 19:28 Uhr    Klicken Sie hier, um sich das Profil von schully anzusehen!   Klicken Sie hier, um schully eine eMail zu senden!     Beitrag editieren/löschen   Antwort mit Zitat
das hin und her der regierung in bukarest, ob über kronstadt-bors oder hermannstadt-temeswar-arad, scheint auch den eu-politikern auf die nerven zu gehen. so soll markus ferber (csu) die trasse belgrad-sofia als alternative für den sogenannten 4. korridor genannt haben. also, ich geb die hoffnungen auf, jemals auf einer rumänischen autobahn zu fahren. mir reichen für nächstes jahr die südtangente von wien und das stückchen kiskunfelegyhaza-szeged, die anscheinend fertiggestellt werden.
servus

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