Off Topic

Um Beiträge zu verfassen, müssen Sie sich kostenlos registrieren bzw. einloggen.

asil
schrieb am 03.06.2011, 18:41 Uhr
Walter-georg,
ich ersetze mein "Bitter!" durch "Halbbitter!". Hoffentlich ändern Sie nun Ihre Vorgehensweise mir gegenüber nur halbgründlich. Bitte.
lucky_271065
schrieb am 03.06.2011, 18:54 Uhr
Falls noch jemanden der ursprüngliche Kontext des Zitats: "prosti, dar multi" interessieren sollte:

— Oameni buni! Măria-sa vodă întreabă ce vreți și ce ceriți? si pentru ce ați venit așa cu zurba? Prostimea rămasă cu gura căscată. Ea nu se aștepta la asemenea întrebare. Venise fără să știe pentru ce au venit și ce vrea. Începu a se strînge în cete, cete, și a se întreba unii pe alții ce să ceară. În sfîrșit începură a striga:

— Să micșureze dăjdiile! — Să nu ne zapciască!

— Să nu ne mai împlinească! — Să nu ne mai jăfuiască!

— Am rămas săraci! — N-avem bani! — Ne i-au luat toți Moțoc! — Moțoc! Moțoc! — El ne belește și ne pradă! — El sfătuiește pre vodă! Să moară!

— Moțoc să moară! — Capul lui Moțoc vrem! Acest din urmă cuvînt, găsind un eho în toate inimile, fu ca o schinteie electrică. Toate glasurile se făcură un glas și acest glas striga: „Capul lui Moțoc vrem“.

— Ce cer? întrebă Lăpușneanul, văzînd pre armașul intrînd.

— Capul vornicului Moțoc, răspunse.

— Cum? Ce? strigă acesta sărind ca un om ce calcă pe un șărpe; n-ai auzit bine, fîrtate! vrei să șuguiești, dar nu-i vreme de șagă. Ce vorbe sînt aceste? Ce să facă cu capul meu? îți spun că ești surd; n-ai auzit bine!

— Ba foarte bine, zise Alexandru-vodă, ascultă singur. Strigările lor se aud de aici. Într-adevăr, ostașii nemaiîmpotrivindu-se, norodul începuse a se cățăra pe ziduri, de unde striga în gura mare: „Să ne deie pe Moțoc! Capul lui Moțoc vrem!“

— Oh! păcătosul de mine! strigă ticălosul. Maică preacurată fecioară, nu mă lăsa să mă prăpădesc!… Dar ce le-am făcut oamenilor acestora? Născătoare de Dumnezeu, scapă-mă de primejdia aceasta și mă jur să fac o biserică, să postesc cît voi mai ave zile, să ferec cu argint icoana ta cea făcătoare de minuni de la monăstirea Neamțului!… Dar, milostive doamne, nu-i asculta pre niște proști, pre niște mojici. Pune să deie cu tunurile într-înșii… Să moară toți! Eu sînt boier mare; ei sînt niște proști!
Proști, dar mulți, răspunse Lăpușneanul cu sînge rece; să omor o mulțime de oameni pentru un om, nu ar fi păcat? Judecă dumneata singur. Du-te de mori pentru binele moșiei dumitale, cum ziceai însuți cînd îmi spuneai că nu mă vrea, nici nu mă iubește țara. Sînt bucuros că-ți răsplătește norodul pentru slujba ce mi-ai făcut, vînzîndu-mi oastea lui Anton Sechele [13] și mai pe urmă lăsîndu-mă si trecînd în partea Tomșii.

— Oh! nenorocitul de mine! strigă Moțoc smulgîndu-și barba, căci de pe vorbele tiranului înțelegea că nu mai este scăpare pentru el. Încai lăsați-mă să mă duc să-mi pun casa la cale! fie-vă milă de jupîneasa și de copilașii mei! lăsați-mă să mă spoveduiesc! Și plîngea, și țipa, și suspina.

— Destul! strigă Lăpușneanul, nu te mai boci ca o muiere! fii român verde. Ce să te mai spoveduiești? Ce-i să spui duhovnicului? că ești un tîlhar și un vînzător? Asta o știe toată Moldova. Haide! luați-l de-l dați norodului și-i spuneți că acest fel plătește Alexandru-vodă celor ce pradă țara. Îndată armașul și căpitanul de lefecii începură a-l tîrî. Ticăitul boier răcnea cît putea, vrînd să se împotrivească; dar ce puteau bătrînile lui mîni împotriva acelor patru brațe zdravane care-l trăgeau! Vrea să se sprijinească în picioare, dar se împedeca de trupurile confraților săi și luneca pe sîngele ce se închegase pe lespezi. În sfîrșit puterile îi slăbiră, și sateliții tiranului, ducîndu-l pe poarta curții mai mult mort decît viu, îl îmbrînciră în mulțime. Ticălosul boier căzu în brațele idrei acestei cu multe capete, care întru o clipală îl făcu bucăți.


Und so wird der "boier mare" von den "prosti dar multi" in der Luft zerfetzt ... (wenn auch als "Bauernopfer" des Fürsten)

Fazit: Den "prosti dar multi" beugt sich sogar der Fürst.

Si cine îi dispretuieste... nu sfarseste bine ...

ro.wikisource.org/wiki/Alexandru_L%C4%83pu%C8%99neanu
aurel
schrieb am 03.06.2011, 19:05 Uhr

Fazit: Den "prosti dar multi" beugt sich sogar der Fürst.

Si cine îi dispretuieste... nu sfarseste bine ...


Mit dem Risiko, möchte ich weiter,.. leben.

hi hi
lucky_271065
schrieb am 03.06.2011, 19:25 Uhr (am 03.06.2011, 19:26 Uhr geändert).
@ Aurel
Mit dem Risiko, möchte ich weiter,.. leben.

hi hi


Sorgt immer schön für neue Adrenalinschübe...

"Eu contra restul lumii", wie schon gesagt.

Die Euphorie kann man ja schon erkennen.

"hi, hi"
.grumpes
schrieb am 03.06.2011, 19:43 Uhr
Fahren Sie mit der Maus über die Box um die Vorschau anzuzeigen.
Unzufriedene, sich selbst hassende Menschen
Von Benutzern verlinktes Bild - Link zum Bild


Tja Leute, was erwarten wir von 2 "oameni rataţi" die hier in Deutschland gelandet sind?

Der Eine prozessiert gegen alles was sich bewegt um sich selbst noch ein bisschen Geltung zu verschaffen und kommt mit seinem "Älterwerden" und der Funktion als "Besserer Krankenpfleger" nicht mehr klar.

Der Andere hat späte Vaterfreuden erfahren dürfen und kommt mit seiner Rolle als unbedeutender arbeitsloser Hausmann nicht klar.
Selbst "Steine hauen" können den Frust nicht lindern.

Warum müssen wir für deren Frust "herhalten" ?

Na mit wem könnten sie sonst in diesem Land kommunizieren ?

Und ein Ausweichen in ein Rumänisches Forum bedeutet jeden Tag "laudă de sine" zu betreiben, um zu beweisen dass ihre Entscheidung nach Deutschland zu gehen richtig war.

Welchen Rumänen würde das wiederum interessieren?

Arme Schweine.
gehage
schrieb am 03.06.2011, 19:49 Uhr (am 03.06.2011, 20:02 Uhr geändert).
zitat lucky: ""Eu contra restul lumii", wie schon gesagt."

an aurel.

schön lucky, das du es nun auch eingesehen hast...aus dem JALA quartett ist nun ein duett geworden ...

nichts für ungut...
lucky_271065
schrieb am 03.06.2011, 19:54 Uhr
@ .grumpes
Nicht, dass Du nicht in dem einen oder anderen Aspekt eventuell rechthaben könntest. Aber irgendwie "ma zgarie pe ureche" auch eine gewisse Überheblichkeit (?) in Deinem Ton.

Wenn jemand wirklich "am Boden liegen" sollte (wie Du ja scheinbar annimmst), muss man vielleicht nicht noch nachtreten ... Selbst wenn der, der am Boden liegt, nach Dir spucken sollte.
.grumpes
schrieb am 03.06.2011, 19:56 Uhr (am 03.06.2011, 19:58 Uhr geändert).
Mit dem Risiko, möchte ich weiter,.. leben.

hi hi


Selbst wenn der, der am Boden liegt, nach Dir spucken sollte.
Mynona
schrieb am 03.06.2011, 20:00 Uhr (am 03.06.2011, 20:01 Uhr geändert).
Also so großherzig und gutmütig bin ich nicht.Ich geb's zu.
"vim vi repellere licet"
lucky_271065
schrieb am 03.06.2011, 20:02 Uhr (am 03.06.2011, 20:04 Uhr geändert).
@ gehage
Tja, vielleicht bin ich etwas schwerer von Begriff als Du. ;-)

aus dem JALA quartett

Abgesehen davon, dass das Deine Erfindung war (oder?), sag mal, vermisst Du Joachim nicht doch ein wenig ?

P.S. Wenn wir alle gleich wären, wäre es doch fürchterlich, oder? Stell Dir mal vor: lauter luckys; oder lauter gehages; oder lauter sebergs; oder lauter Friedrich K's. Das wäre doch nicht zum aushalten hier, oder?
gehage
schrieb am 03.06.2011, 20:04 Uhr
lucky, ehrlich gesagt nein! auf stäkerer kann ich verzichten...

nichts für ungut...
lucky_271065
schrieb am 03.06.2011, 20:07 Uhr (am 03.06.2011, 20:08 Uhr geändert).
@ gehage
Meinst Du Stänker?

Sag mal, stänkerst Du eigentlich nie über jemanden oder über etwas?

(Mich mal ausgenommen.)
aurel
schrieb am 03.06.2011, 20:09 Uhr (am 03.06.2011, 20:09 Uhr geändert).

@gehage
lucky, ehrlich gesagt nein! auf stäkerer kann ich verzichten...


Kann man das womöglich auf Deutsch oder Rumänisch übersetzen ?!
Notfalls Ungarisch ?!
gehage
schrieb am 03.06.2011, 20:14 Uhr (am 03.06.2011, 20:17 Uhr geändert).
ok relucule ich schenke dir ein N! zufrieden? siehst du, einer der deutsch kann wie lucky, weiß gleich was ich schreiebn wollte, gell?! aber du? na ja, ist ja auch klar, du hast ja auch noch nie nen buchstaben weg gelassen, gell? noch nie auf rumänisch schreibfehler gemacht! nein nein, du doch nicht, oder? du bist doch zum kotzen...

nichts für ungut...
walter-georg
schrieb am 03.06.2011, 20:18 Uhr (am 03.06.2011, 20:24 Uhr geändert).
@ asil: Soll dies vielleicht ein Witz sein??? Ich warte auf die Entschuldigung! So einen Fall hatte ich schon mal - du weißt, was ich meine -, und da werde ich bitterböse - nicht halbbitterböse!!! Spiel` nicht mit dem Feuer!

Um Beiträge zu verfassen, müssen Sie sich kostenlos registrieren bzw. einloggen.