Rumänien heute

Um Beiträge zu verfassen, müssen Sie sich kostenlos registrieren bzw. einloggen.

getkiss
schrieb am 09.08.2013, 09:21 Uhr
Der Univ.Prof. Marius Vacarelu hat ein Interwiev in Ziare.Com bezüglich der geopolitischen Einflüsse eines Zusammenschlusses der Rep. Moldawien mit Rumänien gegeben.

Link

Dazu schreibt der Kommentator "A. Cantemir" ziemlich nüchtern:

R.Moldova are o recunoastere internationala ca stat independent. Aceasta R.Moldova in 1940 a fost ocupata de URSS iar occidentul nu s-a opus desi ocupatia se facea de un stat comunist,Acum situatia defera.In 1941 ,cand am recuperat Basarabia,nu am vazut aplauzele occidentale ci bombardamente.Aasa ca palavrele care ocolesc realitatea e doar pentru a crea o psihoza conflictuala intre Romania si vecinii estici,Nu ma gandesc numai la Rusia,ci si la Ucraina,Polonia.Pentruca acelas drept de recuperare i-l are si Polonia al carui est e azi in Bielorusia si Ucraina,exact cum prevedea pactul Molotov-Ribentrop,si poate acelas drept l-ar avea si Germania asupra Dantzigului si Prusiei Orientale.Crede cineva ca deschiderea acestor probleme va rezolva ceva,sau ca sunt aducatoare de pace? NU.Cei mari vor fi uniti,Inca nu am invatat >Ma intreb cine oare deschide aceste subiecte si cu ce scop?Desigur ca dorim o unire,dar oare iar pentru 20 de ani ? si iar rasboi in care invingatorr traseaza frontierele dupa interesele lor ?
MomoB
schrieb am 09.08.2013, 14:04 Uhr (am 09.08.2013, 14:08 Uhr geändert).
am citit + vizionat şi eu cu câteva zile-n urmă acest video (inclus în link)

Pai si ce facem cu informatiile prezentate?
Iaca s-au gasit (tocmai) la Sibiu urme ale unor "daci" (sau draci) vechi de 9000 de ani si culmea, nu orice urme, scrieri ale unui timp in care se considera ca lumea nici nu incepuse sa(-si) scrie.

Pai cum oare se gasesc urme ale unor popoare in toata Transilvania, din timpuri neolitice si cu urme de neinchipuit in toata lumea, numa de la "Landnahme" ungureasca, nu s-a mai gasit nimic in afara "ott vagyunk"?
MomoB
schrieb am 09.08.2013, 14:30 Uhr


Dezvaluirile facute acum trei ani cu privire la o datorie istorica a Germaniei catre Romania de cel putin 19 miliarde de euro sunt ingropate in tacere de clasa politica din Romania, acuza Radu Golban. Demersurile autoritatilor romane s-au stins dupa vizita cancelarului german Angela Merkel, iar profesorul doctor in Economie a pierdut catedra de la Facultatea de Vest.

Acum, Radu Golban vrea sa-si caute dreptatea si a depus o plangere la Consiliul National pentru Combaterea Discriminarii (CNDC) impotriva Consiliul Facultatii de Stiinte Politice a Universitatii Vest, care l-a anuntat ca nu mai poate sustine cursuri intrucat prin activitatea sa "ar aduce atingeri Germaniei".


Link

MomoB
schrieb am 09.08.2013, 14:49 Uhr

Eine Rumänin

Kaiia - Uhodi
gerri
schrieb am 09.08.2013, 17:15 Uhr (am 09.08.2013, 17:39 Uhr geändert).
@ Radu Golban, cel care a descoperit datoria Germaniei catre BNR: Daca nu as crede in posibilitatea recuperarii acestor bani nu m-as fi angajat in acest demers
de Dan Popa HotNews.ro
Sâmbătă, 21 august 2010, 7:04 Economie | Finanţe & Bănci

Rep:Sunteti roman stabilit in Elvetia, din cate stiu. Cum ati ajuns acolo?
Radu Golban:Da, la origine, sunt din Timisoara. La varsta de 14 ani -in anul 1988- impreuna cu familia, am emigrat in Germania. Sunt cetatean german si din anul 2003 m-am stabilit in Elvetia.

ep: Care este interesul Dvs. in aceasta chestiune?
Radu Golban: Inainte de toate sunt roman. Valorile care m-au ghidat au fost devotamentul, dreptatea si fair-play-ul comercial international. Daca aceste argumente nu sunt suficiente, mai subliniez faptul ca nu exista nici un interes material sau financiar.

@ Dl.Radu Goldband,de origine Timişorian,a primit cetăţenia
germană după emigrare cu familia,lucrează in Elveţia se simte in primul rând român,un adevărat european,jos pălăria.
MomoB
schrieb am 09.08.2013, 19:54 Uhr
@ Dl.Radu Goldband,de origine Timişorian,a primit cetăţenia
germană după emigrare cu familia,lucrează in Elveţia se simte in primul rând român,un adevărat european,jos pălăria.


Pai tu cum te simti in primul rand Gerri, in afara de faptul ca esti un (adevarat) european par excellence, roman?
Presupun ca ai in continuare cetatenia romana?
sibihans
schrieb am 09.08.2013, 20:08 Uhr
Rumänien – ein Staat scheitert.

Im Szeklerland, bei Rety, 12 km von Sepsiszentygyorgy/Sfintu Gheorghe, Kreis Covasna, baut die oesterreichische Firma “Holzindustrie Schweighofer” ohne Baugenehmigung an einem riesigen “Holzschlachhof” fuer die noch uebrig gebiebenen Waelder Transylvaniens – und die Bauaufsicht ISC behauptet, das seinen archaeologische Ausgrabungen(!).
gerri
schrieb am 09.08.2013, 21:06 Uhr (am 09.08.2013, 21:08 Uhr geändert).
@ Nu MomoB,nu este Felul meu să stau pe două scaune,chiar dacă pierd merg până la capăt cu partea pe care am ales-o.
-Dacă m-a primit cineva in casă şi mi-a dat toate drepturile,n-aş putea scotoci in trecutul său şi să-l reclam
numai din buna credinţă "fără gând de câştig",aşa zis european.

-Eu şi soţia am trebuit să achităm suma de 3000,00 Lei la CEC
pentru renunţare la cetăţenie,pentru a putea ridica paşapoartele şi să părăsim ţara cu avionul,pentru noi destul de scump.
Pentru cei doi copii nu a trebuit să plătim,şi sper să nu aibă cetăţenia prin naştere,poţi să te aştepţi la orice.



@ Nein MomoB,es ist nicht meine Art auf zwei Stühlen zu sitzen,wenn ich mich Jemandem anschließe gehe ich mit auch bis zum bitteren Ende.
-Wenn mich Jemand ins Haus aufgenommen hat,mir alle Rechte gegeben hat würde ich nie in seiner Vergangenheit wühlen und verraten,auch als geborener Europäer.

-Meine Frau und ich mussten vor der Ausreise die Summe von 3000,00 Lei beim CEC einzahlen um die Genehmigung zur Ausreise und die dazugehörigen Pässe zu erhalten.
Wir durften das Land nur mit dem Flugzeug verlassen,für uns eine junge Familie nicht billig.
Für die Kinder haben wir nichts zahlen müssen,hoffentlich haben sie nicht noch die Staatsbürgerschaft durch Geburt,man weiß ja nie.
MomoB
schrieb am 09.08.2013, 21:20 Uhr
-Wenn mich Jemand ins Haus aufgenommen hat,mir alle Rechte gegeben hat würde ich nie in seiner Vergangenheit wühlen und verraten,auch als geborener Europäer.

Was heißt hier verraten?
Es ist eine Sache der Gerechtigkeit.
Ist dir eine Klan-Sippschaft wichtiger als die Gerechtigkeit?
Nur die Sizilianer sind noch so verbissen.

Und eigentlich du bist auch in das Haus der Rumänen aufgenommen worden, aber die ganze Zeit, du warst für dich innerlich ein Deutscher, oder was auch immer.
In Kriegszeiten hättest du wahrscheinlich auch fremden Interessen gedient, statt deinem Vaterland treu zu sein, oder?



MomoB
schrieb am 09.08.2013, 21:37 Uhr
Für die Kinder haben wir nichts zahlen müssen,hoffentlich haben sie nicht noch die Staatsbürgerschaft durch Geburt,man weiß ja nie.

Was heißt hier hoffentlich?
Du kanst sicher sein, sie sind nach wie vor (auch) rumänische Staatsbürger, oder was hast du geglaubt?
getkiss
schrieb am 09.08.2013, 22:09 Uhr
Du kanst sicher sein, sie sind nach wie vor (auch) rumänische Staatsbürger, oder was hast du geglaubt?

Da könnte was dran sein, @gerri.
Die 3000 Lei die Du in Rumänien zahltest, haben alle gezahlt, ich auch. Und als ich für die Einbürgerung die Bestätigung des Entzugs der rum St.Bg.-schaft verlangte, musste ich nochmal DM abblättern. Ich nehme an Du auch. Was soll´s sollen Sie doch damit fett werden und platzen.

Die Frage ist, hast Du es für die Kinder auch gezahlt/beantragt? Wenn ja, dann ist´s OK, dann sind die Kinder nicht rum St.Bg.
gerri
schrieb am 09.08.2013, 22:13 Uhr (am 09.08.2013, 22:14 Uhr geändert).
"In Kriegszeiten hättest du wahrscheinlich auch fremden...."


@ Alles falsche Vermutungen MomoB,bei uns in der Familie war es nicht üblich,Vater war von Anfang bis Ende beim rum. Militär im Krieg wo er verwundet wurde vor der Wende,ich bin freiwillig zum Militär unter Waffen
zwar verkürzt auf 16 Monaten aber immerhin waren wir immer geschätzt und ehrlich.
Und ich erlaube Niemandem nur eine Vermutung auszusprechen,über Menschen die dem Land immer loial waren sich aber das Recht genommen haben zu Ihresgleichen umzusiedeln.
getkiss
schrieb am 09.08.2013, 22:13 Uhr
In Kriegszeiten hättest du wahrscheinlich auch fremden Interessen gedient, statt deinem Vaterland treu zu sein, oder?

Sag mal, @mombassa, wo hat Dein Vater/Großvater im 2. Weltkrieg gedient, gegen wenn? Hat der auch Bessarabien dem "neam ïntregit"?
MomoB
schrieb am 09.08.2013, 22:16 Uhr
Vater war von Anfang bis Ende beim rum. Militär im Krieg wo er verwundet wurde vor der Wende

Hochachtung!
MomoB
schrieb am 09.08.2013, 22:18 Uhr
Sag mal, @mombassa, wo hat Dein Vater/Großvater im 2. Weltkrieg gedient, gegen wenn? Hat der auch Bessarabien dem "neam ïntregit"?

Ich verstehe leider dein schlechtes Deutsch nicht.

Um Beiträge zu verfassen, müssen Sie sich kostenlos registrieren bzw. einloggen.