"Joachim" wird zum lauen Lüftchen.
Keine Puste mehr.
Rumänien heute
Um Beiträge zu verfassen, müssen Sie sich kostenlos registrieren bzw. einloggen.
@ Sibihans
Gut für die Feuerwehr, nicht wahr?
"Joachim" wird zum lauen Lüftchen.
Gut für die Feuerwehr, nicht wahr?
Eine typische Ortschaft des Nachkommen alten Daker aus Transsilvanien.
Häuser verteilt auf Hügeln und Bergen Kilometer weit, verbunden über kaum zu ahnende Wege.
http://www.marisel.ro/
Braucht jemand eine sichere, günstige, rumänische Eingangstür ?
Getestet von Profis
Getestet von Profis
Rumänien heute? Daker? Komisch!
www.historia.ro/exclusiv_web/general/articol/dacomania-cum-mai-falsificam-istoria
Zum Glück gibt es auch rumänische Historiker, die schön langsam die Mythen hinterfragen und mit den Fälschungen aufräumen.
Vor dieesen "Jos palaria!" Denn sie haben keine leichte Position.
Dacomania sau cum mai falsificăm istoria
Încă din a doua jumătate a secolului trecut, când comuniştii reinventau biografia lui Burebista pentru a crea o legătură fictivă cu Ceauşescu din nevoia de legitimitate carismatico-mitică prin descendenţa dintr-un veritabil ‘erou’ antic autohton, un instrument propagandistic eficace, se remarcă un fenomen care ia amploare tot mai mult şi după democratizarea istoriei survenită odată cu prăbuşirea regimului în ’89.
(...)
Un mit fondator
Mai exact, cum s-a ajuns la o exacerbare atât de mare a cultului dacoman, propovăduit în principal de Napoleon Săvescu în lucrarea “Noi nu suntem urmaşii Romei” şi orgenizaţia “Dacia Revival International Society”? Totul porneşte de la nevoia unei rădăcini. Înainte de dacomanie a fost latinismul. Miron Costin, Grigore Ureche, dar mai ales Scoala Ardeleană au argumentat, mai mult pe fond sensibil decât ştiinţific, fără izvoare autohtone, în favoarea originii romane pure, nobile, mit fondator tradiţional care valorifică elemental civilizator extern. Petru Maior insistă asupra războiului de exterminare a dacilor, August Treboniu Laurian asimilează istoria poporului român cu cea romană, Simion Bărnuţiu pledează vehement pentru eliberarea de toate influenţele nelatine chiar şi în domeniul instituţional. Apogeul romanomaniei se realizează în Dicţionarul limbii române (1871-1876), care latinizează până la artificialitate limba română. Romanomania impinge până la idei despre o colonizare aristocratică a Daciei şi o utilizare a unui dialect Italian care este româna. Veleităţi daciste încep să aibă romanticii. Kogălniceanu vorbeşte despre Decebal ca despre cel mai important rege barbar, care este “mai vrednic de a fi pe tronul Romei decât mişeii urmaşi ai lui August”. Şi totuşi, se precizează că am moştenit pământul nu sângele, deci romanii rămân în postura de strămoşi singulari. După 1859 se mai temperează latinsmul cu nobleţea lui, poate pentru că are loc o vindecare de complexe. Îşi face loc siteza daco-romană.
Un moment fundamental este publicarea de către B.P. Hasdeu a studiului “Pierit-au dacii?” în Foiţa de Istorie şi Literatură. Încearcă o istorie mai critică, bazându-se şi pe argument lingvistice cu care identifică 84 de cuvinte de origine dacă şi 15 toponime. Dar ce nu se poate afirma despre etimologii dacice din moment ce însăşi limba dacă e o problemă obscură? B.P.Hasdeu, în “Strat şi substrat. Genealogia popoarelor balcanice”, care identifică o etnogeneză balcanică bazată pe suprapunere de straturi, începând cu misterioşii ‘pelasgi’, autohtonismul şi dacismul câştigă teren fiind introduce în schema de dezvoltare istorică. Bolliac susţine şi el în studiul “Despre daci” din 1858 că principalul scop al arheologiei trebuie să fie definirea culturii dacice. Viziunea romantică atribuia dacului un spirit eroic şi transcendent, corespunzător idealului de regresiune din, să zicem, “Rugăciunea unui dac” eminesciană. Totuşi latinismul nu poate fi depăşit, nici chiar de Tocilescu, care întocmeşte o lucrare de doctorat cu titlul “Dacia înainte de romani” în 1876, în care susţine teza colonizării intense. Dimitrie Onciul, în “Din istoria României”, prezintă doi fondatori în persoana lui Traian şi Carol I. Xenopol şi Iorga pledează pentru o fuziune, mizând pe o continuitate dacică, respectiv o fuziune în contextul mai larg al întregii romanităţi orientale. Valul autohtonist loveşte însă cu putere după reîntregirea din 1918, când naţiunea se poate redescoperi fără să exacerbeze latinisimul care i-a servit drept justificare în deceniile trecute.
www.historia.ro/exclusiv_web/general/articol/dacomania-cum-mai-falsificam-istoria
Zum Glück gibt es auch rumänische Historiker, die schön langsam die Mythen hinterfragen und mit den Fälschungen aufräumen.
Vor dieesen "Jos palaria!" Denn sie haben keine leichte Position.
Zum Glück gibt es auch rumänische Historiker, die schön langsam die Mythen hinterfragen und mit den Fälschungen aufräumen.
EU as zice sa-ti vezi de necazurile tale.
Nationalismul - inclusiv cel romanesc - este unul din necazurile mele. Asa ca ma bucur ca apar si istorici din generatia mai tanara care mai fac ordine in mitologie nationala. Ar trebui sa te bucuri si tu. Daca nu esti un indoctrinat irecuperabil. (Sunt destui si din astia.)
Nationalismul - inclusiv cel romanesc - este unul din necazurile mele.
Necazul tau (cel mai mare) e ca fluturi ca o carpa in vant, dupa cum bate vantul.
Necazul tau este ca am o pozitie personala si nu ma las "inregimentat" de nici o parte. Si pozitia mea in esenta este aceeasi ca si in urma cu un an. Impotriva nationalismului de orice culoare. Daca tie ti se pare ca e schimbatoare, probabil ca tu ai o problema in a incadra corect cele scrise de mine. In general chiar am o parere buna despre romani. Exceptiile confirma regula. ;-) Sau, mai bine pe romaneste: "Nu e padure fara uscaturi."
Necazul tau este ca am o pozitie personala si nu ma las "inregimentat" de nici o parte.
Al doilea cel mai mare necaz al tau, este datul din gura pana la epuizare. Flecaresti ca o batrana singuratica fara alte posibilitati de comunicare.
Na schau mal einer an. Was in der Secuime nicht geht soll wo andres Diskriminierung sein.
"Nu este prima dată când Serbia se află în boxa acuzaţilor pentru sfidarea drepturilor minorităţilor. Numai că minoritatea vlahă, prin presiuni externe, vrea să fie tratată preferenţial. În acest fel, vlahii (ortodocşi din Serbia de est) au început să emită pretenţii la autonomie, iar autorităţile sârbe nu au sesizat acest lucru"
"Nu este prima dată când Serbia se află în boxa acuzaţilor pentru sfidarea drepturilor minorităţilor. Numai că minoritatea vlahă, prin presiuni externe, vrea să fie tratată preferenţial. În acest fel, vlahii (ortodocşi din Serbia de est) au început să emită pretenţii la autonomie, iar autorităţile sârbe nu au sesizat acest lucru"
Comunitatea românească din Valea Timocului este acuzată că vrea să beneficieze de un statul mai "special" decât al altor minorităţi şi că urmăreşte să obţină autonomia teritorială.
@ Mircea32
"Habar n-ai tu..."
...cate posibilitati de comunicare am. Si chiar mi-am gasiti niste prieteni si pe aici. Cu unii deja ne-am intalnit sau ne vom intalni. Ce-i drept, aici macar pot comunica pe limba mea materna mai mult decat in alte situatii.
La tine cum e? Te simti "cel mai iubit dintre pamanteni"?
"Habar n-ai tu..."
...cate posibilitati de comunicare am. Si chiar mi-am gasiti niste prieteni si pe aici. Cu unii deja ne-am intalnit sau ne vom intalni. Ce-i drept, aici macar pot comunica pe limba mea materna mai mult decat in alte situatii.
La tine cum e? Te simti "cel mai iubit dintre pamanteni"?
Na schau mal einer an. Was in der Secuime nicht geht soll wo andres Diskriminierung sein.
Europa der Regionen - wird es doch noch Realität?
@ Wamba
Warum denn nicht? Zumindest innerhalb der EU. Serbien hat da noch ein Stück Weges vor sich.
Europa der Regionen - wird es doch noch Realität?
Warum denn nicht? Zumindest innerhalb der EU. Serbien hat da noch ein Stück Weges vor sich.
Um Beiträge zu verfassen, müssen Sie sich kostenlos registrieren bzw. einloggen.